zondag 18 november 2018 om 11.00 uur

Ouderling(en): Gert Schaart
Organist: Ineke Schuit

Zondag 18 november, 9e van de herfst. Doopdienst
Een extra dienst vandaag. Doop van Louise Aimée Nobel – geboren op 5 juli 2018 - dochter van Martijn Nobel en Anna-Jasmijn Nobel-Hoff. Tekst: Jesaja 43 : 1: “1 Maar nu, zo zegt de HEERE, uw Schepper, ​Jakob, uw Formeerder, ​Israël: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.”
Wat gebeurt er vandaag …, wat doet God vandaag? Denk misschien eens aan vroeger. Je liep als klein kind in die drukke winkelstraat …, en opeens keek je om je heen …, waar is mama? Waar is papa? Je keek omhoog, in al die vreemde gezichten, en je zag ze voorbijlopen, al die lange mensen …, en de paniek schoot door je heen! ‘Ik ben alleen …, ik ben verdwaald!’ Totdat …, dwars door alle geluiden om je heen, dat éne geluid je oor bereikte. Jouw naam! Jouw eigen naam! Die bekende stem van je moeder, van je vader. Je werd opgetild, en je werd omarmd …, en je kon alleen nog maar huilen. Huilen van blijdschap. Vandaag luisteren wij naar de stem van de Schepper, die ons roept. ‘Wees niet bang. Ik heb je bij je naam geroepen. Je bent van Mij!’  Hierover meer tijdens de dienst.
Weet u zich allemaal bijzonder hartelijk welkom op de 18e november. Verder ben ik er dankbaar voor dat ik als opa van Louise en vader van Anna-Jasmijn in deze bijzondere dienst in uw midden mag voorgaan.
Ds. Gerrit D. Hoff.

Kerkdienst Pasen