Protestantse Gemeente Eijsden

CD opname en concert Kamerkoor Maastricht CD opname en concert Kamerkoor Maastricht
Het mannenensemble van Kamerkoor Maastricht heeft afgelopen zomer een CD opgenomen met muziek gecomponeerd en gedirigeerd door Ludo Claesen: ‘Claesen meets Claesen II’. De CD is opgenomen op verschillende locaties, zoals in de kapel van de Abdij van Sinnich in Teuven, de Lambertuskerk van Rolduc in Kerkrade, maar ook in het sfeervolle Diepstraatkerkje in Eijsden. Er staan zowel profane als geestelijke werken op deze CD, o.a. Silentium Triplum, Missa Tertia en verschillende Kerstliederen (O Magnum Mysterium, The Little Drummer Boy, O Tannenbaum).
Op Tweede Kerstdag worden een aantal kerstliederen van deze CD ten gehore gebracht tijdens een kerstconcert in de Gerlachuskerk te Houthem-St. Gerlach. Daarnaast zingt het voltallige Kamerkoor Maastricht ook werken van o.a. Britten en Lauridsen. Dit concert is gratis toegankelijk, na afloop koffie, thee, chocolademelk en kerstbrood. Aanvang 15.30 uur.
De CD ‘Claesen meets Claesen II’ is te koop via de website www.kamerkoormaastricht.nl, daar vindt u ook een luisterfragment, of via e-mail info@kamerkoormaastricht

Concert 9 december kapel 'Zusters onder de bogen'
O Come Immanuel – Adventsconcert Kamerkoor Maastricht
Kamerkoor Maastricht en vrouwenkoor Cappella Concinite uit Leuven deelden al een dirigent, maar nu voor het eerst ook het podium. En wel met een compositie van diezelfde dirigent, Ludo Claesen: Ero Cras, een adventscantate voor twee koren, spreekstem, orgel en instrumentaal ensemble. De cantate is opgebouwd rond de zeven O-antifonen die in de week vóór Kerstmis in de liturgie worden gezongen. De “O” verwijst naar het woord “O” waar alle liederen mee beginnen (O Sapientia, O Oriens, O Emmanuel, …). Samen drukken zij het verlangen uit naar de komst van Jezus, de Verlosser. De eerste letters van de titels vormen de woorden ERO CRAS, “morgen zal ik er zijn”.
Beide koren brengen aanvullend sfeervolle adventsliederen van o.a. Grieg, Holst, Lauridsen, Mendelssohn en Nees.
Zondag 9 december om 14.30 uur in de sfeervolle kapel ‘Zusters onder de Bogen’, Sint Servaasklooster 14, 6211 TE Maastricht.
Tickets: voorverkoop: €15 euro en kassa: €18
 www.kamerkoormaastricht.nl; info@kamerkoormaastricht.nl