Oecumenische bijbelgroep Oecumenische bijbelgroep
“Verhalen die raken”

“Bijbelse verhalen kunnen irriteren. Of verbazen. Of bemoedigen. Het zijn soms verhalen die je raken. Het kan een versregel zijn, een Psalmgebed, een gelijkenis, een onbegrijpelijke uitspraak. Daarover willen we met elkaar in gesprek. Kom met je eigen verhaal of de tekst waar je mee rondloopt, die vervreemdend lijkt, of die je zo treffend positief raakt. Dan gaan we samen aan de gang met bijbelverhalen die vervreemden, verwonderen of inspireren”.

Met ongeveer deze tekst begonnen we een jaar of tien geleden een bijbelgroep in Eijsden. Intussen hebben de toenmalige deelnemers plaatsgemaakt voor leden van de Rooms-katholieke parochie St. Geertruid en PKN-ers uit Eijsden. Na het jarenlang studieuze uitpluizen van een heel bijbelboek stappen we nu over naar een meer interactieve aanpak waarbij we elkaar als deelnemers aan deze oecumenische bijbelgroep soms verhelderend tegenkomen. In januari lag het bijbelboek(je) Jona opengeslagen.

Doe mee. Mail (ruudfoppen@xs4all.nl) of bel: 06-22502028. De datum en locatie spreken we onderling af, de eerstvolgende keer is op maandag 27 maart. Doorgaans komen we afwisselend samen in het parochiecentrum in St. Geertruid en in het kerkcentrum van Eijsden. Maar deze keer zijn we te gast bij één van de deelnemers thuis.

Ruud Foppen

datum en tijdstip 28-03-2024 om 10.00 uur